Nákupní horečka spojená s Vánočními svátky co nevidět zaklepe na dveře. Existuje několik důležitých bodů, které by žádný obchodník neměl podcenit. Co je potřeba splnit už nyní, aby vám Vánoce nepřidělali spíš vrásky na čele? Vánoce představují pro mnohé obchodníky nejnáročnější období v roce, proto přinášíme rady a tipy, díky kterým posunete své podnikání o kus dál.

Přitažlivý design

Dávno nejsou v módě křiklavé barvy, které se používaly spíš v minulosti k poutání pozornosti. S postupem času se vrací do online obchodu staré dobré pravidlo, které tvrdí, že v jednoduchosti spočívá krása. Pro webové stránky zvolte raději méně výrazné barevné kombinace. Dbejte na celkovou přehlednost a vkusné písmo. Takto laděné e-shopy budí dojem pečlivosti, spolehlivosti, věrohodnosti a dochvilnosti. Což jsou základní faktory, díky kterým se zákazníci vrací a udělí recenze na váš e-shop.

Propagace

Každý úspěšný e-shop musí být především vidět. Je to jedno z nejdůležitějších kritérií, které přivede zájemce a potenciální kupce. Reklamu koncentrujte na takové weby, jež vyhledává vaše cílová skupina. Mimo to je potřeba zajistit dostatečné naskladnění a hbité vyřizování objednávek. Počítejte s většími prvotními finančními výdaji. Ty se však s úderem prvních vánočních nákupů mnohonásobně vrátí.

Kontakt se zákazníky

Osobní kontakt a ústní propagaci se zákazníky rozhodně nepodceňujte. Právě před začátkem Vánoc je vhodná doba vzít vybrané produkty do světa. K tomu účelu lze skvěle využít různých nákupních center. Ty se doslova hemží zákazníky lačnými po utrácení peněz a vybírání všelijakých dárků. Na škodu není ani oslovit podnikatele v jiném oboru, kteří vám do své prodejny mohou umístit pultové displeje či podlahové stojany. Kartonové POS a POP jsou moudře a strategicky umisťovány na pulty nebo k pokladnám. Zajišťují tak vybraným produktům prodejní podporu a maximální pozornost.

5 tipů pro e-shopy

Konkurence a bonusy

Každý správný podnikatel by neměl být slepý vůči své konkurenci. Naopak ostře sledovat, zda nenabízí náš soupeř rychlejší dodací lhůtu, výhodnější podmínky nebo nižší ceny. Vždy se ho pokuste trumfnout a být o krok vpřed. Nejenže získáte přehled o tom, co nabízejí ostatní, ale poskytne vám to zpětnou vazbu, nápady a motivaci.

Bonusy a dárky má rád bezpochyby každý. Ne nadarmo funguje na tomto principu v dnešní době lákání klientů ve většině odvětví. Takovým bonusem může být například možnost dopravy zdarma či zasílání upomínkových předmětů k zakoupenému zboží. Jednat se může o tužky, bločky, samolepky s logem a další drobnosti.

Balení zboží

Každému zákazníkovi by mělo vždy zboží přijít v neporušeném stavu. Obchodujete-li s křehkým zbožím či jinak náchylným na poškození, platí to dvojnásobně. Přednost dejte kvalitním obalovým materiálům. Dnes není problém je objednat na zakázku a také různě potisknout.